כדי שאכתוב ואפרסם פה את המתכון לטראפלס פשוט ומהיר שביקשו ממני הטועמים למיניהם במסגרות השונות הייתי צריכה להתבשל קצת ולמצוא את ה"מוד" המתאים לכתוב. הכל התחיל בהיותי ילדה עוד לפני שהגשמתי את חלומי להיות שוקולטיירית, הכדורים המאובקים והחומים האלה נראו לי מאוד יוקרתיים. הם עמדו בעיקר בחלונות ראווה בבתי קפה. צבעם החום השתלטן והמאובק האפיל עלי והייתי בטוחה כי טעמם מר מדי. אז הם לא פיתו אותי. עד שהתבגרתי ויחד איתי גם חוש הטעם. טעמים חזקים ועוצמתיים בחך הפכו לפינוק ורגע של איפוס החושים ו"ריסט" למחשבות. אלו הם כדורי הטראפלס שאני אוהבת.

יש שעושים מדיטציה, יש שסופרים עד 3, יש שרצים קילומטרים ואני- כדור טראפלס אחד קטן וטוב שיגרום לי לחייך. התהליך, בו השוקולד המריר שניחוחו מתפשט בחלל הבית ומזמן את השכנים מרחוק ומקרוב שווים הכל. בלי הרבה מאמץ! באמת. רק חומרי גלם טובים ויצאתם מלכי המארחים! החלטתי שאני משתפת אתכם אהוביי במתכון לטראפלס פשוט ומהיר שמתחיל בשוקולד גורמה, שוקולד של דליתה שוקולד.

מתכון לטראפלס טוב מתחיל בחומר גלם טוב

אז איך נדע מה השוקולד המתאים ביותר למתכון שלנו לטראפלס? הרי מגוון השוקולדים בשוק המקצועי גדול מאוד, קחו לכם שוקולד מריר עם 70% מוצקי קקאו- כזה שטעמתם בעבר ואהבתם. שימו לב שאינו חמצמץ כיוון שטעמו של השוקולד המריר 70% משתנה מחברה לחברה. להבדיל ממה שרבים חושבים כי הגורם החשוב ביותר בשוקולד הוא כמות אחוזי מוצקי הקקאו שבו, לא כך הדבר. כל חברה וחברה יוצרת את השוקולד שלה באמצעות "בלנד" תערובת ומשחק בזנים שונים של פולי קקאו, שילובם עם חמאת הקקאו, איכות קלייתם ועוד. כל אלה משפיעים על טעמו של השוקולד כבר בתהליך הכנתו.

מרקם הטראפלס הפשוט והמהיר

מרקם הטראפלס הוא אלמנט לא פחות חשוב שתלוי ביחסים בין השוקולד לשמנת. במילה אחת: גנאש. שילוב של שוקולד ושמנת ביחס של 2:1 לטובת השוקולד המריר. כשעובדים עם סוגי השוקולד השונים היחס בין השוקולד לשמנת משתנים בגלל כמות חמאת הקקאו המשתנה מזו של השוקולד המריר. בחברת קאליבו הבלגית (איתה אני עובדת גם בסדנאות שלי בדליתה שוקולד) תוכלו למצוא את טבלת היחסים המשתנה בין השוקולד לשמנת בהתאם לסוגו.

בהכנת הטראפלס המשובח ביותר יש להביא את השמנת המתוקה (עדיף בעלת אחוז גבוה של שומן 38%) למצב רתיחה, ויש להוציאה מהאש ברגע שמבעבעת מסביב לדפנות סיר הבישול. את השמנת יוצקים על גבי השוקולד ומערבבים עד למרקם מבריק, חלק וארומטי, אז יגיע שלב האישיות.

תיבול הטראפלס פשוט ומהיר גם הוא

במתכון לטראפלס זה יש לכם אפשרות להפתיע את חוש הטעם בתיבול הטראפלס שלכם לפי טעמכם האישי. אז מה ניתן להוסיף לשלב זה?

קליפות תפוז/ הדר מגורדות שבושלו עם השמנת, עלי תה ירוק/ לבנדר/ רוזמרין שבושלו עם השמנת. קורט צ'ילי חריף, וואסאבי, מחיות אגוזים למיניהן: שקדיה, טחינה, פרלינה שקדים או אגוזי לוז וכל העולה על רוחכם. השימוש בכמויות התבלון היא עניין של טעם וניסיון אמנם לפעמים הראשונות עדיף שלא תגזימו ואם מדובר במחיות תתחילו בחצי כפית.

הגיע הזמן למתכון לטראפלס פשוט, טוב ומהיר שיהפוך אתכם למלכי המארחים לא?

לכמות של כ-15 טראפלסים

מצרכים:

100 גרם שוקולד מריר עם 70% מוצקי קקאו (שתואם לטעמכם)

50 גרם שמנת מתוקה 38%

תיבול לטעמכם- אני פשוט חולה על תפוז ומשתמשת בגרידת תפוז אחד, תוכלו להמיר לפי טעמכם ובמחית תפוזים מרוכזת (ניתן לרכוש בחנויות המתחמות ואצלנו בדליתה שוקולד)

3 כפות אבקת קקאו כהה (הימנעו מקקאו דל שומן, בסדנאות נסביר לכם למה…)

אופן הכנה:

מרתיחים את השמנת המתוקה עד לבעבוע קל ותחילת האדים של השמנת מהסיר.

יוצקים את השמנת על גבי השוקולד להמסתו ומחכים כדקה

מערבבים עד לקבלת מסה חלקה ומבריקה.

מתבלים לפי הטעם (אני מוסיפת את מחית התפוז והקליפות הדרים המגורדות)

את קערת התערובת מכניסים למקפיא ושוכחים לכחצי שעה.

לאחר חצי שעה עם קורצן כדורים מוציאים חתיכות ותובלים בקקאו כאשר בין גלגול לגלגול עם הידיים טובלים הטראפלסים בקקאו.

את הטראפלסים שימרו בהקפאה, יכולים להחזיק עד חודשים במידה ולא חיסלתם אותם כבר.

אני יכולה להריח מכאן את הטראפלסים המעולים שהכנתם. ותזכרו שאם זה תפוז אתם שולחים לי תמונה.

למתכונים נוספים של דליתה שוקולד לחצו כאן.