עובדות על שוקולד

עובדות על שוקולד

עובדות על שוקולד כל מה שלא העזתם לשאול

עובדות על שוקולד קיימות בכל מקום בספרים ובכמויות באנטרנט. אך הסודות הכמוסים, המספרים והעובדות שבמחקרים לא תמיד מובאים לידיכם כפי שהם. בסדנאות השוקולד של דליתה שוקולד תוכלו ליהנות מחוויה של למידה והנאה מצרפת בהן שמים את כל הקלפים על השולחן: לטוב ולרע- אבל בינינו בשוקולד רק טוב 😉

המצאת גלידת השוקולד:

האצטקים אהבו יותר את משקה השוקולד שלהם קר. לעומתם בני המאיה אהבו את משקה השוקולד שלהם חם.  למלך האצטקים האחרון, מיוחסת המצאת גלידת השוקולד. הוא ערבב את משקה השוקולד עם שלג שהובא לו הישר מההרים הקפואים.

מונטסומה האצטקי:

מונטסומה המלך האצטקי האחרון היה מכור לשוקולד. האגדה מספרת שהיה שותה מדי יום חמישים ספלי משקה שוקולד.

שוקולד גורם להתאהבות:

הוכח מדעית כי קיים קשר ישיר בין אכילת שוקולד לבין התאהבות. השוקולד מכיל פנילתילאמין, חומר כימי שהמוח מייצר בזמן התאהבות. רמות גבוהות של פנילתילאמין במוח גורמות לתחושות של עונג ומשיכה. לא פלא שזוגות רבים בוחרים להזמין את סדנת השוקולד הזוגיתשל דליתה שוקולד.

נפוליאון המכור לשוקולד:

אחד מהמנהיגים המכורים ביותר לשוקולד היה נפוליאון. תמיד לקח איתו שוקולד לקרבותיו.

מקופלת בלי פסק זמן:משנת 1935 חטיף השוקולד מקופלת מיוצר ברציפות. הוא אחד מחמשת השוקולדים הנמכרים ביותר בארץ.צריכת השוקולד בשוויץ:בשנת 2017 צורך שוויצרי ממוצע 15 קילו שוקולד בשנה אחת בלבד. גם אתם יכולים להצטרף לשוויצרים, נסו את המתכונים של דליתה שוקולד.גידולי הקקאו:המדינות בהן גידולי הקקאו הגדולים בעולם הן ראשונה בעולם: חוף השנהב ואחריה המדינות: אנדונזיה, gana, ניגריה, קמרון, ברזיל ואחרונה אקוודור. יחד מדינות אלה מספקות % 67  מצריכת הקקאו בעולם כולו.שוקולד הוא סם טבעי:מחקרים הוכיחו שהשוקולד מעלה את רמת הסרוטונין במוח מבחינה כימית. הפרשת הסרוטונין במוח מייצרת תחות רוגע ונעימות ומשפרת את מצב הרוח. כדי להמחיש את תחושת הרוגע נמצאה תרופת הפרוזאק (המשמשת נגד דיכאון) וכמגבירה את רמת הסרוטונין. גם אל. אס. די סם מסוכן מאוד גורם לתחושת "היי" באמצעות העלאת רמת הסרוטונין במוח.השוקולד הנמכר בעולם:הסוכריות הצבעוניות והמוכרות M&M הן הנפוצות בעולם כממתק השוקולד הנמכר ביותר עם מכירות של מעל כשני מיליארד דולר בשנה אחת.שוקולד בקוסמטיקה:חמאת קקאו מבוקשת בתעשיית הקוסמטיקה. בזכות כמות נוגדי החמצון שבה היא נחשבת לבעלת השפעה מצוינת על העור. מריחה יומיומית של חמאת קקאו על הפנים התגלתה כמפחיתה קמטים וכתמי עור.לצורך הכנת קילו שוקולד יש להשתמש באלף פולי קקאו לפחות.שוקולד מסווה נהדר רעל:במאה ה- 18 נהגו להסוות רעל לשתייה במשקה שוקולד. טעמו המתוק של השוקולד הסווה את טעם הרעלים.שוקולד ממריץ:קפאין ותיאוברומין הם חומרים נמרצים הקיימים בשוקולד.  תיאוברומין משמעותה ביוונית "מזון האלים".נשים אוהבות שוקולד יותר מגברים:עובדות על שוקולד לא מאחרות לבוא כשמדובר בנשים. אז רשמו לעצמכם כי נשים אוכלות יותר שוקולד מגברים. מחקרים גילו כי בגלל רמת הסרוטונין הנמוכה של הנשם לעומת הגברים הן נאלצות לצרוך שוקולד להעלאתו. קיימים הסברים נוספים שמחברים עובדה זו לרמת הסוכר הנמוכה בזמן מחזור שגורמת לנפילת סוכר אותו הן מעלות באמצעות חשק למתוק, חשק לשוקולד.שוקולד לא גורם לאקנה:מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטה בפנסילבניה הפריך את הטענה הרווחת לעתים בספרים על עובדות על שוקולד כי שוקולד גורם לאקנה (פצעי בגרות) המחקר הוכיח כי אין קשר בין השניים כלל וכלל.קדבורי כיצרנית ענק של שוקולד:חברת קדבורי (Cadbury) הבריטית מייצרת  יותר מ 250 מיליון חפיסות שוקולד בשנה אחת בלבד.הפעם הראשונה ששוקולד פותח כמוצר לאכילה התרחשה בשנת 1847 בידי האחים קדבורי הבריטים.השוויצרים המציאו את שוקולד החלב:את השוקולד החלב המציא השוקולטייה השווייצרי דניאל פטר. גם הנרי נסטלה תרם להמצאתו בשנת 1875. דניאל פיטר הצליח למצוא דרך המחברת בין מוצקי קקאו וסוכר לחלב, בזכות המצאת אבקת החלב של הנרי נסטלה.שוקולד שומר על לב בריא: מדי יום מתפרסמים מחקרים חדשים המוכיחים כי בשוקולד ישנם מרכיבים הטובים לבריאות. כפי שהיין מכיל פלבונואידים, השומרים על  לב בריא יותר באמצעות הפחתת הסיכון לקרישי דם. בנוסף הפבונואידים משפיעים באופן חיובי על כלי דם. השוקולד המריר מכיל  נוגדי חמצון ואפילו ויטמינים.

WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דלית.

ברוכים הבאים לדליתה שוקולד :)

איך אוכל לעזור?