סוגי שוקולד

סוגי שוקולד

סוגי שוקולד שונים ומגוונים בסדנאות שוקולד של דליתה

אין כמעט אחד שלא אוהב ואפילו מכור לשוקולד. כשמתחילים עם הקובייה הראשונה, קשה מאוד להפסיק.

מחקרים רבים מוכיחים כי שוקולד המכיל אחוזים גבוהים של קקאו נחשב לבריא. שוקולד בריא בעל רמות גבוהות של נוגדי חמצון. לפני מספר שנים הוכתר הקקאו למזון על המכונה ׳מזון סופר פוד׳. מזון זה נחשב לבריא במיוחד. 100% טבעי, נקטף בקטיף מוקפד ואיכותי ואינו מכיל חומרים משמרים, צבעי מאכל או כימקלים. מהשוקולד עצמו אשר מופק מפולי הקקאו, ניתן להכין משקאות, אינספור קינוחים, מנות גורמה, ממתקים ועוגות. ככל שאחוז מוצקי הקקאו במוצר יהיו גבוהים יותר, כך ייחשב השוקולד לאיכותי ויקר יותר. ברחבי הארץ יש מגוון רחב של סדנאות שוקולד לילדים, למבוגרים, לאירועים מיוחדים כמו ימי הולדתמסיבות רווקות, יום נישואין ועוד בהן עושים שימוש לרוב בסוגי השוקולד הסטנדרטיים. כיום ישנו שימוש בסוגים נוספים שעלו גם על המדף בסופר. למשל סוג השוקולד 'בלונדי' שוקולד לבן מקורמל בעל טעם מתוק של קרמל בשילוב עם טעם השוקולד הלבן. חברות הענק כדוגמת קאליבו  הבלגית וולרונה הצרפתית השיקו ליין של קולקציות שוקולד בטעמים מיוחדים כדוגמת מנטה, תפוז, תות, קרמל ועוד. סוגים שונים אלה לא תמצאו בסופר אלא בחנויות המתמחות ותוכלו לטעום בסדנת שוקולד של דליתה.

סוגי השוקולד הידועים והפופולרים ביותר הם:

  • שוקולד לבן –

    שוקולד זה מורכב אך ורק מחמאת קקאו ואינו מכיל בכלל מוצקי חלב. לשוקולד לבן מוסיפים חלב, סוכר, תוספי טעם וריח. הוא נחשב לשוקולד מתוק במיוחד ויחד עם זאת טעמו קליל. אוהבי השוקולד הלבן טוענים כי טעמו של השוקולד חלבי ונמס בפה, הרבה יותר מאשר סוגי שוקולד אחרים. בנוסף, טעמו עשיר וצבעו המיוחד ׳מושך את העין׳. הוא נמכר בטבלאות שוקולד ומתאים לציפויים, גנאשים וקינוחים מיוחדים.

  • שוקולד חלב

    אין אחד שלא מכיר את הטעם הפשוט והמוכר של שוקולד חלב. הוא מורכב ממוצקי קקאו אך בדרך כלל, לא באחוזים גבוהים במיוחד. הוא נחשב למתוק ולרוב משתמשים בו בחטיפי השוקולד השונים, בקינוחים, בציפויים, עוגות ואפייה.

  • שוקולד מריר 

קהל היעד של שוקולד זה הוא קהל המבוגרים. טעמו מריר אך זה משתנה בהתאם לאחוז מוצקי הקקאו המרכיבים אותו. הוא מכיל סוכר אך הרבה פחות מבשוקולד לבן או שוקולד חלב. יש לו טעם דומיננטי והוא ממש לא מיועד לכל אחד.

  • שוקולד מריר מאוד

  • שדרוג של שוקולד

     מריר. הוא מריר אפילו עוד יותר, ומכיל בין 70% ל- 85% מוצקי קקאו. טעמו מר מאוד והוא משמש בעיקר לקינוחים כבדים כמו טראפלס, פונדנט וסופלה שוקולד. בנוסף הוא מתאים גם לעוגות מיוחדות ולמשקאות שוקו עשירים.

  • שוקולד רובי – 

סוג שוקולד חדשני שהתגלה בספטמבר 2017 על ידי חברת קאליבו הבלגית. סוג שוקולד זה מתאפיין בצבעו הוורדרד ובטעמיו הפירותיים על אף שאינו מכיל כלל תוספת של פירות או של צבע מאכל. זהו שילוב של זני קקאו מיוחדים ממדינות שונות. לא ניתן להשוות אותו לשוקולד הלבן כיוון ששוקולד הרובי מכיל מוצקי קקאו.

WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דלית.

ברוכים הבאים לדליתה שוקולד :)

איך אוכל לעזור?