נפלאות השוקולד – מאיפה הן התחילו?

נפלאות השוקולד – מאיפה הן התחילו?

חייו של השוקולד התחילו בתור פרח קטן על עץ טרופי המכונה Theobroma cocoa. החוקרים חושבים שהעץ הראשון גדל ביערות האמזונס הפראיים של ברזיל או וונזואלה. בטרום התקופה הקולמביאנית חיו האולמקים במרכז אמריקה והם כנראה היו הראשונים שהפכו את השוקולד למשקה בין השנים 400-1500 לפנה“ס. מסתבר שהממתק עצמו התפתח רק אחרי שנים רבות יותר.

 

נפלאות השוקולד- מאיפה התחילו

 

עצי הקקאו מהם מפיקים את הפולים גדלים לגובה של בין 4.5-7.5 מטרים. הוא נחשב לעץ ירוק ממשפחת החמלתיים והוא קיים בימנו בכל האזורים הטרופיים ברחבי העולם. את השוקולד מכינים בעצם מהזרעים של העץ שמהם בכלל מכינים את אבקת הקקאו. לכל עץ קקאו לוקח בין 3-5 שנים לייצר את פירותיו הראשונים שמכילים 40 ’אפונים‘ מוקפים בציפה מתוקה לבנה.

עצי קקאו מייצרים בערך 30 תרמילים בשנה כאשר כל תרמיל מכיל משהו כמו 40 אפונים של קקאו. לוקח בערך 500 אפונים כאלה כדי לייצר 450 גרם של שוקולד. כלומר, כל עץ מייצר בערך 900 גרם של שוקולד בשנה. זה הכל.

המשמעות היא שיש אינספור עצי קקאו בעולם וזו גם הסיבה שכל כך מקפידים לטפל את הגידול שלהם. יש חגורה צרה המכונה“ חגורת השוקולד“ הממוקמת 20 מעלות בקו רוחב צפון מדרום לקו המשווה. עצי הקקאו גדלים בצל ביערות הגשם והם משגשגים בחום בתנאים גשומים.

WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דלית.

ברוכים הבאים לדליתה שוקולד :)

איך אוכל לעזור?