10 עובדות שכנראה לא ידעתם על שוקולד

10 עובדות שכנראה לא ידעתם על שוקולד

ב7 ליולי חל יום השוקולד הבינלאומי. זה בדיוק הזמן לספר לכם כמה עובדות מעניינות על שוקולד…

 

 

 

עובדות שכנראה לא ידעתם על שוקולד

 

 

  1. שוקולד הוא סוג של ירק?!?

שוקולד חלב ושוקולד מריר מגיעים מפולים שמקורם בעץ הקקאו ששיך למשפחת הקרויה Malvaceae, אליה שייכים גם הכותנה והבמיה. עובדה זו גורמת לנו להבין שהחטיף המתוק שכולנו אוהבים, הוא בעצם סוג של ירק.

  1. שוקולד לבן הוא ממש לא שוקולד

זה שהוא נקרא שוקולד, זה לא הופך אותו לכזה. שוקולד לבן לא מכיל מוצקי קקאו או ליקר שוקולד. יחד עם זאת, הוא כן מכיל בעיקר חמאת קקאו שמקורה בעץ הקקאו.

  1. האזורים הטבעיים של עץ הקקאו הם במקסיקו, מרכז ודרום אמריקה. תושבי המקום התחילו לטפח את פולי הקקאו כבר ב1250 לפני הספירה.
  1. שוקולד חם, או מה שאנחנו מכנים שוקו, היה קינוח השוקולד הראשון. המקסיקנים ובני התרבות האצטקית החלו לבשל קקאו לראשונה. הטעם היה שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים היום, מעט מריר ומרוכז. הם היו מכינים את המשקה באירועים מיוחדים כמו חתונות למשל.
  1. מארי אנטואנט (ארכידוכסית אוסטריה שהיתה מלכת צרפת לפני המהפכה הצרפתית) אהבה מאוד את השוקולד המודרני. שוקו חם היה מוגש בארמון שלה. לא רק שאהבו את טעמו של השוקולד, אז היו בטוחים כי שוקולד מעורר חשק מיני.
  1. בעבר היו עושים שימוש בפולי הקקאו בתור כסף. האצטקים אהבו והעריכו את ערכו לכן עשו בו שימוש לסחר חליפין.
  1. היו אלה הבריטים שהמציאו את השוקולד מהוצק לראשונה בשנת 1847. הם ערבבו חמאת קקאו, סוכר וליק שוקולד.
  1. שוקולד החלב הומצא בשוויץ על ידי דניאל פיטר שיצר את החטיף הראשון בשנת 1875. אחרי שמונה שנים של ניסיונות בסופו של דבר הוא מצא את מתכון המפתח.
  1. לא פשוט בכלל להכין שוקולד אמיתי. נדרשים 400 פולי קקאו כדי להכין כמות קטנה מאוד של שוקולד.
  1. בשנת 1842 פתחו בבריטניה את בר השוקולד הראשון. עד היום, חברת גדבורי קיימת והיא מפורסמת בשל חטיף השוקולד שלה לחג האיסטר.
WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דלית.

ברוכים הבאים לדליתה שוקולד :)

איך אוכל לעזור?